WorkMeter سامانه‌ای برای مدیریت هر چه بهتر شرکت و نظارت بر عملکرد کارمندان حضوری و غیر حضوری و ثبت زمان کاری و حضور و غیاب

عنوان صفحه

پنج توصیه ی اساسی برای مدیریت کارمند دورکار


این روزها در هر عرصه ی شغلی که هستید، به طور حتم سر و کارتان با کارمندان دور کار (ریموت) و یا ( کار در خانه ) خواهد بود. مدیریت کارمندان دور کار( یا به عبارتی فریلنسر) ممکن است سخت به نظر برسد. نحوه ی پرداخت و تکمیل پروژه، زمان‌بندی کارها و ... مطابق با برنامه‌ای که توافق شده است، تمامی این کارها احتیاج به فوت و فن هایی دارد، شما می توانید با استفاده از ۵ توصیه که در ادامه آورده شده به آسانی کارمندان خود را مدیریت نمایید.


زمان‌بندی در مدیریت کارمندان دور کار


یکی از اصلی ترین نکاتی که می‌توان درباره مدیریت کار در خانه یا کار از راه دور (remote) مد نظر قرار داد، معلوم کردن انتظارات خود از  نحوه ی زمان‌بندی تحویل کار است. شما باید دقیق بدانید که تا چه زمانی پروژه را لازم دارید و اهمیت این موضوع را نیز به کارمند دور کار( فریلنسر)  گوشزد نمایید. حواستان باشد که صحبت کردن از محدوده ها به درد شما نمیخورد. باید به طور واضح و خیلی دقیق مشخص کنید که چه زمانی می خواهید نتیجه پروژه را دریافت کنید.


مشخص کردن معیارها و استانداردهای واضح


پیرامون خواسته‌ها و انتظاراتی که از فریلنسر مورد استخدام خود دارید نیز شفاف عمل کنید. اگر برای‌تان امکان دارد، نمونه کاری شبیه به آنچه می‌خواهید به او نشان دهید تا مشخص شود که کار باید چگونه انجام شود. لزومی ندارد نمونه ای که به او می دهید، خیلی دقیق و کامل باشد، اما لازم است برنامه و سفارش مد نظر شما در قالبی منطقی و قابل فهم به او ارائه شود.


پیگیری کارها در مدیریت کار از راه دور کارمند


به احتمال زیاد شما می خواهید به نتیجه ی عالی در پروژه ی خود دست پیدا کنید . به همین خاطر ممکن است به صورت وقت و بی وقت به فریلنسر خود پیام دهید. برای مدیریت فریلنسرها و پیگیری کارها لازم نیست با این کارها فریلنسر خود را کلافه کنید.
بهتر است برای پیگیری کارها استراتژی و راهبرد مشخصی داشته باشید. شما باید بین کار واجب و تماس‌های غیر ضروری، فرق بگذارید.  فریلنسرها تنها مورد استخدام شما نیستند. پس باید آن ها را درک کنید. احترام و همکاری از اصول لازم برای هر گونه همکاری است.


حفظ آرامش در مدیریت فریلنسرها


مشخص است  که هر کاری مشکلاتی دارد. مدیریت کارمند راه دور و ارتباط با افراد گوناگون در انجام پروژه‌های کاری نیز نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد. اگر بتوانید آرامش خود را در روبه رو شدن با فریلنسر حفظ کنید، مطمعنا به نتایج بهتری دست پیدا می کنید.


نگاهی نقادانه به خودتان در کنترل کارمند ریموت (کار در خانه)


بهتر است در مدیریت کارمند راه دور با خودتان روراست باشید.  آیا شما زود عصبانی و دلخور می‌شوید؟ آیا فردی هستید که عموما  بد اخلاقی هایتان اطرافیان را کلافه کرده؟ زود آتیشی می شوید؟ بهتر است با شناخت بهتر خود و مشرف بودن به کمبود های اخلاقی بتوانید برخورد مناسب تری با همکار و کارمند خود داشته باشید و به اینگونه مدیریت فریلنسرها یتان را پیش ببرید.
برخی از آدم ها درک نمی‌کنند که سایرین نیز کارها و وظایف گوناگونی دارند و تنها در اختیار آن ها نیستند. در صورتی که شما هم این گونه هستید، حتما با فریلنسرتان در پروژه دورکاری مشکل پیدا می کنید.  رمز موفقیت در کنترل کارمندان و داشتن ارتباطی عالی و سازنده با آن ها  این است که رویکردی مثبت همراه با همکاری داشته باشید و با به کار بردن استراتژی‌ها معلوم و منطقی به نتایج دلخواه خود برسید.


مقالات مرتبط

دیدگاه ها

WorkMeter سامانه‌ای برای مدیریت هر چه بهتر شرکت و نظارت بر عملکرد کارمندان OnlinePakhsh.com ۳۲۹۵۰ ۰۷۱ (۳۰ خط) Info Email